Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2010

Smoke if you dare!


Λοιπόν μισώ το κάπνισμα. Το σιχαίνομαι εντάξει? Δεν μπορώ αυτή την κάπνα ρε παιδί μου…Πουθενά…Ούτε στα ρούχα, ούτε στα μαλλιά, ούτε στο στόμα…Και βέβαια έχω δοκιμάσει. Ήταν αηδιαστικότατο και δεν το άρχισα ποτέ μου φυσικά. Ωστόσο τοοοσοι άλλοι γύρω μου το βρίσκουν παραπάνω από διασκεδαστικό οπότε όπου και αν πάω θα βρωμάω από πάνω ως κάτω…Αλλά ας μπω και στο προκείμενο!
Διάβαζα τις προάλλες στο Ε της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, ένα άρθρο που αφορούσε το νέο αντικαπνιστικό “κίνημα” που έχει ξεκινήσει τον τελευταίο χρόνο στην Ελλάδα με αφορμή τα νέα μέτρα περί απαγόρευσης του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους.
Λοιπόν ο τύπος που το έγραψε πρέπει να ήταν ο κλασικός Ελληνάρας θεριακλής που γράφει όλους τους γύρω του στα τέτοια του. Θύμωνα σειρά με σειρά και παράγραφο με παράγραφο όλο και πιο πολύ…Έγραφε ποιά και καλά είναι τα πραγματικά κίνητρα που γίνεται όλο αυτό που θεωρεί ότι είναι οικονομικά. Ότι οι φαρμακοβιομηχανίες που είναι η δεύτερη οικονομική δύναμη (μετά το εμπόριο όπλων) είχαν στην πραγματικότητα χρηματοδοτήσει τις αντικαπνιστικές εταιρείες για να πουλάνε σκευάσματα διακοπής καπνίσματος (τσίχλες, αυτοκόλλητα κ.ά.) και έκαναν και χρυσές δουλειές κιόλας. Έλεγε ότι πολύ μικρό ποσοστό μείωσε το κάπνισμα με όλα αυτά που έγιναν και ακόμα πιο μικρό ποσοστό το έκοψε, ότι στις καφετέριες μειώθηκε ο τζίρος και ότι στη Γαλλία έκαναν πορείες για να ανατραπούν τα μέτρα αυτά…Κι εδώ μόνο στους δρόμους που δεν βγήκανε για το τσιγάρο μη νομίζετε…Λες και άλλα προβλήματα δεν έχουμε…Και σαν κεντρικό τίτλο έγραφε “Μην νοιάζεστε άλλο για την υγεία μας!”. Ειρωνικότατο νομίζω…Μάλλον για τη δική μας υγεία νοιάζονται όχι για των καπνιστών…Αφού εσάς δεν σας νοιάζουν όλα τα καρδιαγγειακοαναπνευστικά (ουφ!) προβλήματα και ο καρκίνος που δημιουργείται σε εσάς από το τσιγάρο να νοιαστούμε εμείς?? Όχι κύριέ μου λυπάμαι…Εγώ μόνο για τους φίλους μου και τον άντρα μου ενδιαφέρομαι…Και για μένα βέβαια που σε κάθε κέντρο διασκέδασης πάντα θα ντουμανιάσει ο τόπος (και από μια ώρα και μετά δεν θα μπορώ να ανασάνω) και πάντα θα υπάρχει ένας πίσω μου που θα με λιβανίζει όλη την ώρα γιατί ανεμίζει το τσιγάρο σαν σημαία…Και για έλα να με ρωτήσεις εσύ που έγραψες εκείνο το άρθρο, πως ένιωθα εγώ στο Παρίσι, που πήγα το καλοκαίρι, που δεν κάπνιζε κανείς…Βασίλισσα ήμουνα. Γιατί εκεί δεν είναι Ελλαδίτσα…Είπαν κόβεται στους δημόσιους χώρους? Κόπηκε. Είπαν μα – μου, έκαναν διαδηλώσεις? Ε και? Κόπηκε και τέλος. Ενώ εδώ ψάχνουμε να βρούμε παραθυράκια στο νόμο με τα τετραγωνικά των μαγαζιών…Έλεος…Εδώ ακόμα αερίζουμε τα ρούχα μας όταν πάμε έστω και για έναν καφέ. Γιατί το φαγητό? Που πας σε ένα εστιατόριο και με το που ανοίγεις το στόμα να βάλεις τη μπουκιά, κατεβαίνει και μια τζούρα…Άντε κύριοι και κυρίες καπνιστές καταλάβετε ότι πρέπει να το σεβαστείτε αυτό και να περνάτε έξω να καπνίζετε…Το τι θα κάνετε στα μπουζούκια σας μάρανε…Αυτό το τελευταίο αναφέρεται στην καλή μου φίλη Μ. που ειδικά όσον αφορά το τσιγάρο είναι τελείως παράλογη…
“Την επανεξέταση του μέτρου για την απαγόρευση του καπνίσματος φαίνεται πως μελετά το υπουργείο Υγείας, πριν καν κλείσει ένας μήνας από την εφαρμογή του. Τις τελευταίες ημέρες έχουν πυκνώσει οι συσκέψεις παραγόντων του υπουργείου και της δημοτικής αστυνομίας με στελέχη της αγοράς προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή, καθώς εκτιμάται ότι το χειμώνα το πρόβλημα θα ενταθεί και θα έχει επιπτώσεις στα έσοδα των καταστημάτων, τα οποία ήδη καταγράφουν ση μαντικές απώλειες”
Πηγή : http://www.iatrikostypos.com/content/ellada/bazoyn-filtro-sta-metra-kata-toy-tsigaroy
Αλλά φευ! Τζάμπα έλπιζα…Δεν εφαρμόζεται κανένας νορμάλ νόμος στη χώρα αυτή, ο νόμος κατά του τσιγάρου θα εφαρμοζόταν??


Αν κι εσύ φίλε μου αναγνώστη ανήκεις στην κατηγορία του φανατικού καπνιστή θα σε παρακαλούσα να δώσεις βάση στο γεμάτο απόγνωση κείμενό μου και μεγάλη προσοχή στο σοκαριστικό αλλά πολύ ρεαλιστικό παραπάνω βιντεάκι…Ευχαριστώ και ελπίζω να μην κούρασα κάποιον…

4 σχόλια:

  1. Πρώην καπνιστής και εν δυνάμει αντικαπνιστής...
    Σε καταλαβαίνω απόλυτα...
    Δυστυχώς, το ύφος του κυρίου, αντιπροσωπεύει την νοοτροπία που έχουμε σαν λαός...
    Οι πολιτικοί μας αν ήταν αλλοδαποί, θα είχε περάσει ο νόμος χωρίς δεύτερη κουβέντα...
    -και πολλά άλλα ίσως να μην είχαν συμβεί-
    Αλλά μην ξεχνάς κι αυτοί Έλληνες είναι...
    Έχουν αντιστρέψει τις έννοιες... Το τσιγάρο -που είναι ναρκωτικό- είναι επιβλαβές προς την υγεία μας... Οι καπνιστές θεωρούν οτι είναι δικαίωμά τους -και καλά κάνουν...έτσι είναι...- αλλά εκεί που κάνουν λάθος είναι ότι ποδοπατούν το δικό μας δικαίωμα να μην ανασαίνουμε τον δικό τους καπνό...
    Δεν συζητάω για τα παιδιά που έχουν γονείς που καπνίζουν...
    Άλλη μεγάλη τραγωδία....
    Την μητέρα μου την έχω μαλώσει πόσες φορές.... Δεν μου φτάνει που -την έπεισα να- καπνίζει στο μπαλκόνι, αλλά δεν θέλω όταν έχει αγκαλιά τα παιδιά, να μυρίζουν την καπνίλα από τα ρούχα της...-ακραίο; -
    Δεν ξέρω ποια πλευρά θα δικαιωθεί...αλλά ήδη το θεωρώ ανήθικο να μην υπολογίζουν αυτούς που δεν καπνίζουν, να είναι εγκλωβισμένοι στον καπνό των καπνιστών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν καπνίζω και ποτέ δεν πρόκειται να το αρχίσω. Δεν θέλω, δεν μου αρέσει βρε αδερφέ!!
    Το μόνο που με στενοχωρεί είναι που καπνίζει εκείνος... με τα ζόρια που περνούσε στο στρατό το άρχισε, τώρα δε λέει να το κόψει... αχ τι να τον κάνω!!!;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. δηλαδή σε όλα τα άλλα είναι απλά παράλογη η φίλη σου η Μ και στο τσιγάρο είναι τελείως;
    Το χείροτερο από όλα είναι πως νομίζουν ότι οι μη καπνιστές είναι και φασίστες! Εσύ με βάζεις φασιστικά να καπνίζω μαζί σου... Εγώ όσο αλκοόλ και να πιω θα χαλάσω το δικό μου συκώτι όχι το δικό σού. Ακόμα και ναρκωτικά να παίρνω δεν τα μοιράζω αριστερά δεξιά... τα βάζω στην δική μου μύτη, στην δική μου φλέβα.
    Το χειρότερο πως είμαστε ακόμα μια φορά περήφανοι που διαφέρουμε από τους ευρωπαίους... αλλά δυστυχώς για ακόμα μια φορά διαφέρουμε προς την αρνητική πλευρά.
    Τι σημαίνει ανοικτός χώρος και μαλακίες; Στις κερκίδες του οακα! υπάρχει πιο ανοικτός χώρος από αυτό;κι όμως όταν έχεις γύρω σου 8 που καπνίζουν...και όταν παίζει και η αεκ δεν ηρεμείς και ποτέ όλο μέσα στην αγωνία είσαι... άσε που ο από πάνω μου έριχνε στάχτες πάνω μου...Τι sorry ρε φίλε;;;;
    Διάλογος σε καφετέρια:
    -συγνώμη το κάπνισμα επιτρέπετε;
    - όχι
    - μα αφού έχετε τασάκι...
    Φίλε καπνιστή το τασάκι δεν είναι μόνο για να αναπαύεις το τσιγάρο σου να καπνίζεται μόνο του! (που είναι πολύ πιο βλαβερό έτσι, ατελής καύση δηλαδή χωρίς οξυγόνο). Όταν μαζί με την μπύρα μου φέρει φιστίκια που σκατά θα βάλω τα τσόφλια του; Θα μου φέρει κάδο; Α έχω μια ιδέα! Τι λες να τα ρίχνω στο τασάκι; Μην γίνει και κάποιο άρθρο πως οι φαρμακοβιομηχανίες χτυπάνε τις βιοτεχνίες που φτιάχνουν τασάκια τους βρήκαμε και χρησιμότητα! Ξέρω ξέρω πρώτα τα έλεγαν σταχτοδοχεία... Αλλά μπορείτε να βάλετε τις στάχτες σας όταν με το καλό περάσει και ο νόμος για την αποτέφρωση... Ή θα είναι κακό και αυτό;μπορώ να συνεχίσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @elt Χαιρομαι που εισαι ακομα ενας συνηδειτοποιημενος Ελληνας...Συμφωνω απολυτα σε οσα λες και δεν θεωρω καθολου ακραιο οτι δεν θελεις να πιανει η μαμα σου τα παιδια σου μετα απο τσιγαρο..Βρωμανε τα ρουχα,βρωμαει και το στομα...Οσο γι'αυτο "θεωρώ ανήθικο να μην υπολογίζουν αυτούς που δεν καπνίζουν,να είναι εγκλωβισμένοι στον καπνό των καπνιστών... " ειναι απο τις πιο σωστες κουβεντες...Ελπιζω να δικαιωθουμε εμεις!

    @Sweet truth Εσυ καλα θα κανεις να μην το βαλεις ποτε στο στομα σου γιατι μονο κακο θα σου κανει και τιποτα καλο...Οσο για τον καλο σου δεν εχω να πω κατι.Κι εμενα ο αντρας μου καπνιζει το ανεχομαι με το ζορι με ομηρικους καυγαδες βεβαια και εχει υποσχεθει οτι αν κανουμε μωρακι θα το κοψει...Αντε να δουμε...

    @Maxim Glendower Κατ'αρχην καλως ορισες στο blog μου επισημως :)
    Κατα δευτερον οσον αφορα τη φιλη μου ειναι παραλογη σε πολλα δυστυχως...(βλεπε σχολιο τυπου σε τι μας χρειαζονται τα μαθηματικα και η φυσικη στη ζωη μας???!!!)
    Αυτο το σχολιο περι φασισμου το λεει η φιλη μου και βγαινω απο τα ρουχα μου καθε φορα...Ειμαστε λεει ρατσιστες εμεις που δεν καπνιζουμε!!!Μα εχουμε καταντησει και μειονοτητα πια!Αν θεωρουμαι ρατσιστρια επειδη θελω να αναπνεω κανονικα γυρω μου τοτε ΝΑΙ!Θα βγαινω και θα το φωναζω!
    Συμφωνω απολυτα με τα σχολια περι ναρκωτικων και ποτου,ακομα και αυτες οι θανατηφορες συνηθειες φανταζουν πολυ λιγοτερο ενοχλητικες για μενα!
    Στα τασακια στις καφετερειες παντα θα κανω αυτο που εκνευριζει ολους τους καπνιστες!Θα καθαρισω τα χερια μου με αρωματικο μαντηλακι το οποιο φυσικα θα πεταξω στο τασακι ΤΟΥΣ!!! :D Ολοι με βριζουν βεβαια γιατι γεμιζει αλλα δεν με απασχολει!!Που να το πεταξω ρε φιλε δλδ?Κατω?

    Παραληρημα το σχολιο σου αλλα χαιρομαι που δεν ειμαι μονο εγω ετσι!!!Μπορεις να συνεχισεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή